Sprememba poimenovanja
V aplikaciji Evidenca časa ste bili do sedaj za odsotnost zaradi osebnih okoliščin navajeni izraza “izredni dopust”, ki se sicer uporablja pogovorno. V zakonodaji se ta izraz ne uporablja, zato smo terminologijo posodobili. Z zakonodajo skladen izraz je “plačana odsotnost zaradi osebnih okoliščin“.
Plačana odsotnost zaradi osebnih okoliščin je v Zakonu o delovnih razmerjih definirana v 167. členu. Le-ta navaja, da ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela do skupaj največ sedem delovnih dni v posameznem koledarskem letu zaradi osebnih okoliščin. Za vsak posamezni primer:
- lastne poroke,
- smrti zakonca oziroma osebe, ki je zadnji dve leti živela z delavcem v življenjski skupnosti, ki je po predpisih o zakonski zvezi in družinskih razmerjih v pravnih posledicah izenačena z zakonsko zvezo ali smrti otroka, posvojenca ali pastorka,
- smrti staršev – oče, mati, očim, mačeha, posvojitelj,
- hujše nesreče, ki zadane delavca;
ima delavec pravico do plačane odsotnosti z dela najmanj en delovni dan.
Vnos plačane odsotnosti zaradi višje sile v aplikaciji Evidenca časa
Plačano odsotnost zaradi osebnih okoliščin sedaj vnašate v meniju Odsotnosti na zavihku Odsotnosti (in ne več na zavihku Dopusti!) z gumbom Nova odsotnost.
Odpre se vnosno okno za dodajanje odsotnosti:
- Izberite, za katerega zaposlenega/zaposlene želite dodati plačano odsotnost.
- Pod Razlog iz padajočega menija izberite Plačana odsotnost.
- V padajočem meniju pod poljem Razlog se pojavi padajoč meni Vrsta plačane odsotnosti. Izberite želeno.
- Izberite čas trajanja plačane odsotnosti in nastavite ustrezne podatke.
Delavec ima po Zakonu o delovnih razmerjih pravico do plačane odsotnosti z dela zaradi osebnih okoliščin do skupaj največ sedem delovnih dniv posameznem koledarskem letu. V aplikaciji Evidenca časa smo omogočili nastavitev, ki vas opozori, če želite zaposlenemu v posameznem koledarskem letu dodati skupaj več kot 7 dni plačane odsotnosti zaradi osebnih okoliščin. Aplikacija vas na presežek dni plačane odsotnosti zaradi osebnih okoliščin opozori ob dodajanju plačane odsotnosti.
Nastavitev opozarjanja o prekoračitvi števila delovnih dni plačane odsotnosti zaradi osebnih okoliščin nastavite v meniju Podjetje na vnosni maski za urejanje nastavitev posamezne poslovne enote:
Odpre se vnosno okno za urejanje podatkov o poslovni enoti. V meniju Nastavitev odsotnosti/dopustov v razdelku Odsotnosti v polje Največ št. dni plačana odsotnost nastavite vrednost 7 dni.
Nov način vnosa plačane odsotnosti zaradi višje sile je omogočen v zadnji stabilni verziji aplikacije Evidenca časa.