Združenje bank Slovenije opozarja na povečano število neželene pošte, ki je namenjena večjemu številu prejemnikov in je povezana z različnimi goljufijami oziroma njihovimi poskusi.
Vsebina prejete elektronske pošte napeljuje k plačilu provizije preko mednarodne mreže za hitro pošiljanje denarja po vsem svetu – WesternUnion oz. MoneyGram, zato bodite posebej pozorni na:
- Predstavnike natečajev, nagrajevanj ali loterijskih družb, ki želijo, da jim nakažete denar, da uveljavite nagrado, ki naj bi jo dobili.
- Dopise ali e-poštna sporočila vladnih uradnikov iz Nigerije ali druge tuje države, ki prosijo za pomoč pri nakazilu presežnih sredstev iz tuje države na vaš bančni račun.
- Telefonske klice domnevnih predstavnikov policije, ki trdijo, da je imela vam znana oseba nesrečo ali je bila aretirana in potrebuje denar.
- Dopise ali e-poštna sporočila, v katerih vam ponujajo smešno nizko ceno za drago ali redko trgovsko blago.
V takšnih primerih uporabnikom plačilnih storitev svetujejo, da omenjene goljufive dopise in telefonske klice prezrete, v primeru prejete goljufive elektronske pošte pa svetujejo, da:
- ne odpirate in ne odgovarjate na pošto neznanega pošiljatelja,
- ne odpirate priponk in povezav v elektronski pošti neznanega pošiljatelja,
- sporočilo nemudoma pobrišete.
Ne skušajte se odjaviti s seznama prejemnikov sumljivega sporočila, ki ste ga prejeli, saj boste na ta način potrdili, da je vaš elektronski naslov veljaven.
Zaradi možnih zlorab vam pri pošiljanju denarja svetujejo veliko previdnost. WesternUnion namreč ni namenjen plačilu blaga in storitev. Denar nakazujte samo osebam, ki jih dobro poznate. Svetujejo, da se pred izvedbo nakazila posvetujete s svojo banko oziroma hranilnico.
V primeru dvoma ali sumljivega telefonskega klica, navadne pošte ali e-poštnega sporočila se lahko obrnete na urad za varstvo potrošnikov. Če ste žrtev goljufije, dogodek prijavite policiji in vaše obvestilo pošljite na spoof@westernunion.com.
Vir: ZBS